Українська асоціація фахівців інформаційних технологій» (УАФІТ)

ONPU_112Учасникам проекту GameHub ще пам’ятається травневий Краків 2016 року, коли завдяки Katarzyna Zofia Gdowska вони потрапили на виставку сучасних настільних ігор, що проходила в музеї AGH науково-технічного університету.

Пройшов рік і в Одеському національному політехнічному університеті це приємний спогад знайшов своє оригінальне продовження, коли більше ста студентів 1-го курсу спеціальності «Комп’ютерні науки» Інституту комп’ютерних систем осягали основи побудови операційних систем. Звичайно, студентам потрібно було осмислити, наприклад, управління процесами типу «батько», «спадкоємець», «сирота» і «зомбі», управління доступом до каталогів і файлів файлової системи, управління межпроцессорною взаємодією і транзакційне управління загальними даними в файлової системі. І для багатьох студентів такий процес осмислення виявився складним, тому на допомогу прийшла Гейміфікація у вигляді додаткового завдання – створення настільної навчальної карткової гри, в якій гравець, наприклад, повинен швидше за всіх завершити виконання програми в оперативній пам’яті, створити найбільшу файлову систему, виконати транзакції з мінімальною кількістю блокувань і тупиків.
У цьому завданні передбачалося досягнення однієї з освітніх цілей:
1) пряма мета як отримання навичок абстрагування з перетворенням сутностей предметної області в світ настільних ігор, корисне для майбутнього об’єктно-орієнтованого проектування;
2) непряма мета як отримання безлічі сценаріїв простих настільних ігор, які зможуть допомогти  студентам пізнавати основи операційних систем.
9 команд з 2-3 студентів за два тижні створили свої прототипи ігор, розраховані на 2-4 гравця тривалістю 10-20 хвилин, що включають настільне поле гри, фішки, картки і опис правил гри.
Приклади ігор, представлені на серії фотографій, зняті під час перехресного бета-тестування за участю студентів всіх команд. Якщо 1-я освітня мета була досягнута всіма командами, то для досягнення 2-й мети потрібна методика метафоризації сутностей досліджуваної предметної області в ігрові сценарії, методика вибору правил гри і, звичайно, множинні експерименти в студентському середовищі.

Для студентів гуманітарних спеціальностей створювана настільна гра – це вже готовий продукт. Тому зараз GameHub-команда в складі співробітників кафедри «Культурологія та мистецтвознавство» і кафедри «Документознавство та інформаційна діяльність» Гуманітарного факультету ОНПУ працює над створенням відповідних навчальних модулів курсу навчання GameHub-лабораторії. Природно, для студентів ІТ-спеціальностей настільні ігри можуть стати ефективним інструментом швидкого грубого прототипирования при створенні дизайну комп’ютерних навчальних ігор в різних предметних областях.